Friday 22 June 2012

Sports Day




Aku tengah excited ni nak update blog haha xD.. semalam sekolah aku ada sukan.. aku masuk kawad kaki & lari 400 meter.. okayy mula2 aku datang sekolah pagi2 untuk raptai.. ada acara untuk lari jarah jauh.. 3000 meter, 1500 meter, 800 meter & 4x400 meter.. okayy tak payah cerita pasal raptai terus cerita pasal hari sukan.. acara mula dengan kawad kaki.. unit beruniform & rumah sukan.. aku masuk kawad untuk rumah merah.. memang dup dap dup dap lahh.. takut salah hentak kaki, salah formasi mahunya kena bebel.. haha.. alhamdulillah.. rumah merah berjaya buat yang terbaik ! dah habis kawad semua aku kena rushing pergi tukar baju  & pasang nombor untuk acara larian pulak.. 400 meter.. 1 acara je.. nombor aku M108 (nombor bertuah) nasib aku lah kena lari waktu petang.. penas (penat + panas) .. sebelum lari kena briefing dengan kakak aku dulu.. apa2 jelah kakak.. haha.. aku dapat nombor 4 ke 5 tak silap.. ok lah janji dah usaha.. masa dah sampai garisan penamat tu, aku tengok ada budak dah pengsan.. aku dengan muka tak bersalahnya pergi duduk bawah khemah BSMM dan terus baring.. budak2 BSMM letak ais dekat kaki aku.. fuhh.. nikmatnya.. aku pun ambil kesempatan lah (kelam).. dah hilang penat aku pergi join kawan2 aku yang tengah duduk gossip2.. then kitorang kena berkumpul dekat trek untuk majlis penutup.. tiba lah masa yang dinanti2kan.. juara kawad kaki rumah sukan & juara keseluruhan..  bila cikgu cakap juara kawad kaki ialah rumah merah, kitorang sorak.. Merah Gemilang Ohh Merah Gemilang Huu Haa ! juara keseluruhan pun rumah merah juga ! 4 tahun berturut2 ! kitorang semua bangun sambil peluk2 semua.. ada yang nangis.. tak sangka ohh.. serious sukan convent best tahap gila xD.. dan aku nak ucap terima kasih dekat jurulatih kitorang.. Cheryl, Aina , Myra & lain2 sebab dah banyak ajar kitorang kawad.. korang sanggup skip class semata2 untuk kitorang.. kitorang hargai sangat2.. tanpa korang, siapalah kitorang ni kan yang tak tau apa2.. haha.. more time, Merah Gemilang Ohh Merah Gemilang Huu Haa !!